FØRSTE GANG

PÅ FRIIDRETTSSTEVNE

De første gangene på friidrettsstevne er det en del nytt. Her er noen tips. Det er lurt at en voksen som kanskje skal være med deg også leser dette, og tar det med som en liten huskelapp på de første stevnene.

Tonen og atmosfæren er god på friidrettsstevner – og det er ikke så ”skummelt” som man kanskje tror! Det er alltid god hjelp å få under stevnet, både av våre egne trenere og funksjonærer, noe som er godt å vite hvis man har lyst å prøve øvelser, men føler seg litt utrygg. Det viktigste er å ha det gøy, og å gjøre sitt beste. Å slå ”persen” er en herlig følelse, hvilket nummer du blir er mindre viktig. Selv om vi er konkurrenter på banen, er det alltid kjekt å heie på når man ikke konkurrerer selv og være rause med positive tilbakemeldinger for å løfte hverandre frem.

På større reise stevner er det viktig å melde seg på i flere øvelser hver dag. Slik at det blir en blanding av mestring og læring, og en bedre total opplevelse med mindre venting.