8. Klasse

 

Hva er friidrett?
Deles inn i Hopp, kast og løp
Friidrettsøvelsene (link til Norges Friidrettsforbund)

Korona spesial 2020
Nye som ønsker å prøve friidrett, må melde seg inn på forhånd.
Innmelding og info til nye medlemmer, man melder seg selv ut etter 2 uker prøveperiode hvis man ikke ønsker å fortsette, se info rundt innmelding.

Vi tilbyr trening kun for forhåndspåmeldte.
Registreing via Spond app, følg linken: Skjalg 2007.
Hvis du er påmeldt, og ikke kan møte, gi raskt beskjed til trener via Spond.
Sett dere godt inn i IL Skjalg sine  Smittevern retningslinjer før hver trening, NB:  Obligatorisk kurs for 13+ utøvere i linken.

Treningen
Fokus på å lære og utvikle grunnleggende idrettslige ferdigheter og tidlig begynnende spesialisering.
Utøverne blir introdusert til de ulike friidrettsøvelsene og grunnleggende teknikk samtidig som en jobber med allsidighet og fysisk utvikling generelt. Alle treninger har innslag av løping, styrke og spenst, mens de forskjellige dagene har sine fokus områder.

Treningstider
Utesesong – Påske til høstferie
Oppmøte på Stavanger stadion, Helgø Meny skilt ved start 100m.
Mandag kl 17:00 – 18:30
Tirsdag og torsdag kl 17:00 – 18:30

Innesesong – Høstferie til påske
Mandager kl. 16:30 – 18:00 – Våland skole, ute først.
Tirsdager kl. 18.30-20.00 (høstferie til påske) – Sandneshallen
Torsdager kl. 17:00 – 19:00 – Forum Expo 2B, ute først.

Ingen trening i skolens ferier, samt en uke før og etter skolens jul og sommerferie.

Husk innesko i idrettshallene.

Det kan være avvik, sjekk derfor innom: Skjalg kalenderen før overgang mellom inne og ute, samt oppstart etter ferier.

Mandag
Løping – Fokus: kondisjon, styrke og spenst. Innslag av tekniske øvelser. Vi bruker kort-intervaller, ulike aktiviteter og stafetter for å kombinere lekbetont trening med knallhard jobbing
I vinterhalvåret blir det oppvarming ute.

Tirsdag
Tekniske øvelser og sprint
Ute på stadion i sommerhalvåret. Inne i Sandneshallen på Sandved fra Høstferien til Påske sammen med 6 klasse og de yngste 15+ utøverne – husk innesko.

Onsdag
Egentrening: 20-30 min rolig løpetur etterfulgt av 5-7 stigningsløp

Torsdag
Løping – Fokus: kondisjon, styrke og spenst. Innslag av tekniske øvelser. Vi bruker lang-intervaller, ulike aktiviteter og stafetter for å kombinere lekbetont trening med knallhard jobbing. I vinterhalvåret blir det en egen gruppe for deler av treningen for de som er mest glad i å løpe lengre distanser.
Ute hele året.

Stevner/arrangement
På dager med stevner i aktivitetsplanen blir det ikke trening.  Utøvere i denne gruppa må ha lisens for å stille til start på stevner fra det året de fyller 13. Den kan kjøpes her for et år omgangen: Lisens

Trenere:
Gruppeleder:
May Karin Mannes:
maykarinmannes@outlook.com , 95107243

  • Elin Soma
  • Geir Helgesen
  • Jan Opdal Gjerstad

Facebook gruppe: Skjalg 2007

Kontakperson:
Rune Hjelle, sportslig leder barn/ungdom
E-mail: sportlbu@ilskjalg.no

Har du lyst å begynne?
Prøvetid i 2 uker. Husk å ta med noe å drikke.
Innmelding og info til nye medlemmer