7. Klasse

Treningen
Fokus på å lære og utvikle grunnleggende idrettslige ferdigheter og tidlig begynnende spesialisering.
Utøverne blir introdusert til de ulike friidrettsøvelsene og grunnleggende teknikk samtidig som en jobber med allsidighet og fysisk utvikling generelt. Alle treninger har innslag av løping, styrke og spenst, mens de forskjellige dagene har sine fokus områder.

Treningstider
Høstferie til påske
Mandager kl. 17:00 – 18:30
Tirsdager kl. 18.30-20.00 (høstferie til påske)
Torsdager kl. 17:00 – 18:30

Påske til høstferie
Mandag kl 17:00 – 18:30
Tirsdag og torsdag kl 17:30 – 19:00

Ingen trening i skolens ferier, samt en uke før og etter skolens jul og sommerferie.

Treningssted
Sommer: Fra Påske til Høstferie – Stavanger stadion (Eiganes)
Vinter: Fra Høstferie til Påske – Stavanger Idrettshall (Storhallen),
Tirsdager i Sandneshallen fra høstferien til påske.
Husk innesko i idrettshallene.

Mandag
Løping – Fokus: kondisjon, styrke og spenst. Innslag av tekniske øvelser. Vi bruker kort-intervaller, ulike aktiviteter og stafetter for å kombinere lekbetont trening med knallhard jobbing
I vinterhalvåret blir det oppvarming ute.

Tirsdag
Tekniske øvelser og sprint
Ute på stadion i sommerhalvåret. Inne i Sandneshallen på Sandved fra Høstferien til Påske sammen med 6 klasse og de yngste 15+ utøverne – husk innesko.

Onsdag
Egentrening: 20-30 min rolig løpetur etterfulgt av 5-7 stigningsløp

Torsdag
Løping – Fokus: kondisjon, styrke og spenst. Innslag av tekniske øvelser. Vi bruker lang-intervaller, ulike aktiviteter og stafetter for å kombinere lekbetont trening med knallhard jobbing. I vinterhalvåret blir det en egen gruppe for deler av treningen for de som er mest glad i å løpe lengre distanser.
Ute hele året.

Trenere:
Gruppeleder:
May Karin Mannes: maykarinmannes@outlook.com, 95107243

  • Christina Myhre
  • Hans Marius/ Bodil Vågå
  • Elin Soma
  • Frode Thorsen

Facebook gruppe: Skjalg 2007

Kontakperson:
Rune Hjelle, sportslig leder barn/ungdom
E-mail: sportlbu@ilskjalg.no

Har du lyst å begynne?
Det er ok å prøve i 2 uker før du bestemmer deg for om du vil melde deg inn. Husk å ta med noe å drikke.
Innmelding og info til nye medlemmer