7. Klasse

Hva er friidrett?
Deles inn i Hopp, kast og løp
Friidrettsøvelsene (link til Norges Friidrettsforbund)

Korona spesial 2020
Nye som ønsker å prøve friidrett, må avtale med trener på forhånd.
Vi tilbyr trening kun for forhåndspåmeldte.
Mandag og torsdag kl 16-17,
Registrering i dette regneark:  Skjalg 2007 – Korona trening.
Hvis du er påmeldt, og ikke kan møte, gi raskt beskjed til trener.
Vi følger Friidrettsforbundets, Helsedirektoratets og Stavanger kommunes råd for trening,  hver gruppe møtes forskjellig sted, og har alltid 10 meter mellom hver gruppe.

Treningen
Fokus på å lære og utvikle grunnleggende idrettslige ferdigheter og tidlig begynnende spesialisering.
Utøverne blir introdusert til de ulike friidrettsøvelsene og grunnleggende teknikk samtidig som en jobber med allsidighet og fysisk utvikling generelt. Alle treninger har innslag av løping, styrke og spenst, mens de forskjellige dagene har sine fokus områder.

Treningstider
Utesesong – Påske til høstferie
Mandag kl 17:30 – 19:00
Tirsdag og torsdag kl 17:30 – 19:00

Innesesong – Høstferie til påske
Mandager kl. 17:00 – 18:30
Tirsdager kl. 18.30-20.00 (høstferie til påske)
Torsdager kl. 17:00 – 18:30

Ingen trening i skolens ferier, samt en uke før og etter skolens jul og sommerferie.

Treningssted
Sommer: Fra Påske til Høstferie – Stavanger stadion (Eiganes)

Vinter: Fra Høstferie til Påske
Mandag: Oppmøte ved infoskjerm i øverste etasje – Stavanger Idrettshall (Storhallen),
Tirsdag: Sandneshallen fra høstferien til påske.
Torsdag: High5Performance treningsstudio ved WangUng (vegg i vegg på nedsiden av Stavanger idrettshall).
Husk innesko i idrettshallene.

Det kan være avvik, sjekk derfor innom: Skjalg kalenderen før overgang mellom inne og ute, samt oppstart etter ferier.

Mandag
Løping – Fokus: kondisjon, styrke og spenst. Innslag av tekniske øvelser. Vi bruker kort-intervaller, ulike aktiviteter og stafetter for å kombinere lekbetont trening med knallhard jobbing
I vinterhalvåret blir det oppvarming ute.

Tirsdag
Tekniske øvelser og sprint
Ute på stadion i sommerhalvåret. Inne i Sandneshallen på Sandved fra Høstferien til Påske sammen med 6 klasse og de yngste 15+ utøverne – husk innesko.

Onsdag
Egentrening: 20-30 min rolig løpetur etterfulgt av 5-7 stigningsløp

Torsdag
Løping – Fokus: kondisjon, styrke og spenst. Innslag av tekniske øvelser. Vi bruker lang-intervaller, ulike aktiviteter og stafetter for å kombinere lekbetont trening med knallhard jobbing. I vinterhalvåret blir det en egen gruppe for deler av treningen for de som er mest glad i å løpe lengre distanser.
Ute hele året.

Stevner/arrangement
På dager med stevner i aktivitetsplanen blir det ikke trening.  Utøvere i denne gruppa må ha lisens for å stille til start på stevner fra det året de fyller 13. Den kan kjøpes her for et år omgangen: Lisens

Trenere:
Gruppeleder:
May Karin Mannes:
maykarinmannes@outlook.com95107243

  • Christina Myhre
  • Rolf Skartveit
  • Elin Soma
  • Frode Thorsen

Facebook gruppe: Skjalg 2007

Kontakperson:
Rune Hjelle, sportslig leder barn/ungdom
E-mail: sportlbu@ilskjalg.no

Har du lyst å begynne?
Det er ok å prøve i 2 uker før du bestemmer deg for om du vil melde deg inn. Husk å ta med noe å drikke.
Innmelding og info til nye medlemmer