7- 8 Klasse

Treningen
Fokus på å lære og utvikle grunnleggende idrettslige ferdigheter. Utøverne blir introdusert til de ulike friidrettsøvelsene og grunnleggende teknikk samtidig som en jobber med allsidighet og fysisk utvikling generelt. Alle treninger har innslag av løping, styrke og spenst, mens de forskjellige dagene har sine fokus områder.

Treningstider
Mandager kl. 17:00 – 18:30
Tirsdager kl. 18.30-20.00 (høstferie til påske)
Tirsdager kl. 17-18:30 (påske til høstferie)
Torsdager kl. 17:00 – 18:30

Ingen trening i skolens ferier, samt en uke før og etter skolens jul og sommerferie.

Treningssted
Sommer: Fra Påske til Høstferie – Stavanger stadion (Eiganes)
Vinter: Fra Høstferie til Påske – Stavanger Idrettshall (Storhallen),
Tirsdager i Sandneshallen fra høstferien til påske.
Husk innesko i idrettshallene.

Mandag
Løping – Fokus: kondisjon, styrke og spenst. Innslag av tekniske øvelser. Vi bruker kort-intervaller, ulike aktiviteter og stafetter for å kombinere lekbetont trening med knallhard jobbing
I vinterhalvåret blir det oppvarming ute.

Tirsdag
Tekniske øvelser og sprint
Ute på stadion i sommerhalvåret. Inne i Sandneshallen på Sandved fra Høstferien til Påske sammen med 6 klasse og de yngste 15+ utøverne – husk innesko.

Onsdag
Egentrening: 20-30 min rolig løpetur etterfulgt av 5-7 stigningsløp

Torsdag
Løping – Fokus: kondisjon, styrke og spenst. Innslag av tekniske øvelser. Vi bruker lang-intervaller, ulike aktiviteter og stafetter for å kombinere lekbetont trening med knallhard jobbing. I vinterhalvåret blir det en egen gruppe for deler av treningen for de som er mest glad i å løpe lengre distanser.
Ute hele året.

Trenere:
Gruppeleder:
Terje Øglænd Bredahl, terje.bredahl@lyse.net

Kristian Hokstad
Christer Fossan
Monica Pedersen Stoltenberg
Trude Dessinguê
Elise Hay Opsahl
Kristian Rønneberg

Kontakperson:
Rune Hjelle, sportslig leder barn/ungdom
E-mail: sportlbu@ilskjalg.no

Facebook gruppe: Skjalg 7/8 klasse

Har du lyst å begynne?
Det er ok å prøve i 2 uker før du bestemmer deg for om du vil melde deg inn. Husk å ta med noe å drikke.
Info til nye medlemmer